Saturday, December 15, 2012

Up and Down


Orang kata hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri sendiri, hujan batu still menjadi pilihan. Well actually bagi aku benda tu betul. Unless to those yang tak sedar asal usul sendiri. Ha, ini la rumah aku dekat kampung tu. Tidak la besar. Cukupla sekadar boleh berlindung dari panas dan hujan. Suasana kampung yang tak seberapa nak kampung sangat dah sejak 2 menjak ni.

Last week got a news from mom cakap ayah tak sihat. It was on Wednesday that I knew and ayah dah tak sihat since Ahad. See how long is it. Khamis tu aku nekad balik Kedah. Mula-mula plan nak balik naik fireflyz dekat Subang tu and Hanis dah agree nak hantar aku ke sana sesampainya aku kat KL. But then, driver bus aku dat day sangat butthurt, trip from Muadzam to Kl went a lot slower than expected. So, keja sini keja sana, aku end up tak sempat nak catch up flight tu. Not that aku lambat but tiket dah jadi mahal nak mampus untuk last minute purchase. So frustrated, aku decide naik bus malam tu. Sekali lagi Cik hanis aku la yang jadi mangsa. 

Aku naik bas dekat Klang Sentral kot nama dia. Bus aku bertolak at 2200hours and aku sampai rumah exactly 0430 hours. And I feel so relieved, not tired and all other thing does not matter, aku letak bag and aku terus masuk bilik tengok ayah. Lega rasa hati and hilang resah aku sepanjang perjalanan balik. 

Apa-apa pon aku takkan dapat sampai dengan lebih cepat kalau Hanis tak tolong. Thanx very much and during the day aku berjaya pujuk ayah ke hospital. :)

Thanx Hanis Nasuha for being here ups and down :)



No comments: