Thursday, April 18, 2013

Assalamualaikum...

Assalamualaikum yo kakak kakak abang abang adik adik..

Woi.. naik gila bak hang cuti 2 bulan. Apasal la UNITEN ni keje nak bagi cuti je. Meluat tahu?? Bila aku nak grad dah kalau asyik cuti je. Total cuti yang betul betul wasting dah masuk 5 bulan. Waktu foundation naik degree dah 3 bulan. Ni cuti pula lagi 2 bulan. Nak buat apa gila cuti lama lama.

Nak dijadikan cerita sebabkan cuti ni lama sangat aku pon apply lah kerja. Aku jumpa add dia dekat mudah.my. Disebabkan aku just kene email resume je aku pon email la. Post yang aku apply tu is pelatih pengurusan. Well, semangat kemain bagi resume dalam english semua cukup. Bukan apa. Action by books la kan. Nak gak apply apa yang ak belaja dekat UNITEN tu.

Dipendekkan cerita aku dapat la ke interview dia. Bukan main semangat pakai kemeja slack tie and so on lah. Formal habis la dat day. Sekali aku pegi mamat yang interview dengan aku tu pakai kemeja and jeans je. Dah la tu tuck out pula tu. Maaan... Kita rilek kita rilek. Biar papa asal bergaya kaaaan...

Interview session when well walaupun aku agak gopoh sebab ni first time aku kene interview dalam Bahasa Melayu. Usually English la. C'mon kita kan mat salleh and the next day aku dipanggil utk trial. Ingatkan kerja apa rupanya kene jadi SALESMAN. !@#$%^&* la kan. Tapi aku gagahkan juga sebab boleh dapat experience baru. And disebabkan aku berjaya berlakon, aku diterima kerja.

First day aku kerja, maaaan... Bapak malu siot nak ketuk pintu uma orang. Sehari aku pegi tu dah cukup. Macam-macam reaksi orang aku jumpa. Mana yang pandang jelik mana yang buat tak dengar je aku bg salam mcm orang gila kat lua tapi dalam semua semua tu ada juga yang baik hati. Dalam hari tu jugak aku rasa dats it. Cukoplah.

And that marked the end of kerjaya aku sebagai salesman. Definitely aku tak pandang rendah kerja ni. Kalau ditakdirkan aku terdesak untuk cari kerja, aku tak kisah. Cuma buat masa sekarang aku rasa tak berbaloi lagi untuk semua semua tu.

So sekarang apa lagi. Penganggur berjaya lah aku setiap hari. Surf internet dari siang sampai ke malam. Haaa, kalau la ada macbook. Sedap sket nak surfing. Macbooookkkk ooo macboook.. Sila jatuh ke riba. Amin..~~


No comments: