Sunday, November 25, 2012

Makanan Perang


Dah lama aku nak buat entry pasal ni actually. Tapi tak berkesempatan. Biasala aku punya sibuk ada macam sikit serupa Obama le. Kau nampak apa yang kat atas tu..?? Tajuk pun dah habaq apa dia takkan tatau lagi. Actually rangsum tempur nama dia. Makanan ni la askar makan kalau ada operasi dalam hutan.

Satu paket tu boleh tahan dalam 2-4 hari and gamba yang kat atas ni hanya sebahagian dari bilangan sebenar(eceyy). Banyak lagi actually tapi setelah dibrowse, gamba ni je the best yang aku dapat. Kau jangan ingat ration tempur ni lekeh, siapa ada vitamin dengan panadol lagi dia bagi.

Paling aku suka is ayam kurma dia la. Serunding dia pon masyuk. Kalau kat medan tetiba kene stand to yang  lama lagi bosan tu, aku akan bawak sekali serunding untuk diratah sambil tunggu arahan seterusnya dari platun komander. Gila multitask aku ni. hahaha. Kalau tade serunding aku takkan buat benda lain selain curi tulang untuk tidur. Alah, kat latihan mana ada komunis kan... heheh

Yang paling best kalau masak ration ni ramai-ramai. Siap campur-campur lagi. Ni semua idea Bullah, platun aku jugak. Nasib baik aku tak sakit perut. Sedap juga jadinya. Makanan yang aku biasa campur is, sambal udang dengan sardin dalam sos tomato. Masyuk juga jadinya. heheh.

Lagi satu benda alah ni tade jual kat market or mana-mana kedai makan berdekatan. So, kalau nak rasa, masuk la askar. hahhaha. (promote jap)

Oklah, tilll then.

No comments: