Thursday, November 29, 2012

"Terima Kasih Malaysia"


Just call my mom and being told that I got a ticket for breaking a 75 KM/H speed limit. Well.. Sakit hati nyaaaaaa!!!

Opinion aku pasal AES:

Actually aku menentang keras perlaksanaan kamera ni atas sebab personal interest which is aku susah nak speeding. Ok, memang patut la kan kalau government tak endahkan public outcry yang halang benda ni kalau semuanya niat macam aku.

Yes, memang AES ni banyak advantage dia. Like, enhance public driving awareness that can result in reduction of fatal accident and so on. But then, come on man... Itu semua bagi aku just topeng untuk meneruskan penggunaan AES tanpa perlu menghadapi tentangan dari public je.

Why I say so because most camera are put and jalan-jalan yang tak masuk akal. Like tempat aku kena saman ni, jalan mcm tu takkan nak bawak 75kmh kot. Better aku naik beca. And aku ada baca yang tempat-tempat yang dipasang kamera AES ni diletakkan papan tanda amaran untuk warn orang ramai yang kawasan tu ada AES.. Don't fuvk me up man coz I have never seen one.!

So adakah penggunaan ni hanya untuk mengaut keuntungan dari rakyat..?? Kerajaan sepatutnya memikirkan status orang yg kais pagi makan pagi kais petang makan malam macam aku ni. Kalau kena saman mcm mana nak bayar...?? Nak saving...?? Kau ingat kad siswa 1Malaya kau tu aku boleh guna kat Muadzam..??

If u just think about money, please step down from being my leader. People like you like to announce your good deeds to cover your scam. Thanx.


---> emosi sikit la sebab sekarang tengah kopak :)

No comments: