Saturday, November 24, 2012

WeekEnd


Man its weekend already. But it doesn't feel like it. Workload berlambak bak hang. Supa lagu gambaq hat atas ni la. Semalam satu hari outstation (eceyyyy) sebab nak siapkan assignment Organisational Behavior (OB) aku tu. Apa lagi, bila orang tade kerjaya dah outstation, $$ sendiri le kena keluar.. Membuatkan aku yang miskin ni bertambah papa kendana la jadinya. 

Semalam aku keluar rumah at 7 am and balik at 11 pm. Lebih kurang la. Penat dia wa cakap lu mcm nak pecah tempurung lutut aku. Aku gi intebiu lecturer semalam.. Kat mana tu ada la.. Nak dapatkan 3 orang lecturer pon puas setengah hari ke sana ke sini. Sebab tak buat appointment kan.. Sapa jela yang nak layan squad serbu aku ni. Squad serbu? Mana taknya, asal sampai je terus serbu bilik lecturer. Some are okay tapi ada juga yang nak surat bagai. 


Ha, lepastu aku gi tempat kat atas ni. Nak amek borang untuk setup new company. Gila apa degree tak habis ada hati nak buat bisness. Mesti korang pikir mcm tu kan? kan? Actually aku amek borang tu sebab nak setelkan assignment company law aku. Mengada nak suruh bukak company. Memang aku letak nama Lingkop Sdn Bhd la jawab dia. Akak kat SSM tu ermm ermm ok la kan.. Baik la juga. So sebabkan dia takley nak nolong.. Sebab borang borang ni bukan kat SSM, (alah aku cerita lebeh2 bukan korang paham pon) so dia suruh la kitorang g satu company ni. Tak jauh, sebelah je. Menapak pon sampai.

Company tu nama dia apa benda ntah, Tapi actually company tu mcm Company Secretary la. Sapa yang belaja company law mesti tahu apa dia. Ini bukan company yang provide secretary untuk bos bos syarikat eh, ini mcm satu company untuk tolong orang isi borang untuk set up a company la. Of cause la tolong tolong, kau baya la bak hang. Tapi jangan amek mudah, nak jadi company secretary ni kene ada recognition dari profesional body like ACCA yang aku cakap before dia la. Akak semalam tu aku jumpa dia ada CIMA.
(Chartered Institute of Management Accountants). Kau ingat senang nak dapat..??

Cakap sini cakap sana selesailah kerja aku semalam. So kitorang pon nak lepak mall. Makan makan jalan jalan then balik... Harini jela baru boleh bangun lewat sket. Tu pon tadi kene gi wisma untuk register subject. So, sebabkan tadi aku baru habis kemas rumah, aku malas nak study. Malam ni lah baru study. hahaha. 

p/s - Gua da dapat kad siswa 1Malaya bak hang

No comments: